Vak: Project Innovatiewerkplaats credits: 10
- Vakcode
- CMVB20IWP
- Naam
- Project Innovatiewerkplaats
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.S. de Jonge
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Project Innovatiewerkplaats - Overige toetsing
Leeruitkomsten
E1 (niveau 2):De CMD’er acteert en presteert binnen een teamverband en maakt gebruik van diversiteit binnen een team
F1 (niveau 2) - De CMD’er plant, voert uit, controleert, beheert (tijd, budget, informatie, kwaliteit, haalbaarheid), schat succes- en risicofactoren in en informeert over de voortgang bij een complex maar gestructureerde ontwerptraject in een complexe context .
F2 (niveau 2)- De CMD’er brengt vanuit een complexe opdracht een bruikbaar advies uit en adviseert over de implementatie van het gekozen ontwerp in een organisatie en let daarbij op kwaliteit, haalbaarheid (‘design to budget’) en de juridische en organisatorische consequenties .
A3 (niveau 3): De CMD’er doet de benodigde kennis op van het domein, zoekt relevante theorieën op en analyseert nieuwe technologische ontwikkelingen en begrijpt de mogelijkheden hiervan om het complexe probleem op te lossen
B2 (niveau 3): De CMD’er genereert een creatief concept voor een digitaal interactief product en verantwoord deze op basis van de opgedane kennis, de ideeëngeneratie en de probleemcontext
De student:
De student:
I1 (niveau 3): De CMD’er opereert uit zichzelf vanuit een onderzoekende houding
De student
I2 (niveau 3): De CMD’er beheerst een palet van onderzoeksmethoden en technieken en past deze zelfstandig toe in een ongestructureerde complexe context
De student:
- De student werkt (interdisciplinair) samen met mensen uit onderwijs, werkveld en onderzoek. E2 (niveau 2): De CMD’er werkt bewust aan de ontwikkeling van zijn eigen beroepshouding t.o.v. anderen, zijn ethisch en maatschappelijk bewustzijn en zijn interculturele vaardigheden.
F1 (niveau 2) - De CMD’er plant, voert uit, controleert, beheert (tijd, budget, informatie, kwaliteit, haalbaarheid), schat succes- en risicofactoren in en informeert over de voortgang bij een complex maar gestructureerde ontwerptraject in een complexe context .
F2 (niveau 2)- De CMD’er brengt vanuit een complexe opdracht een bruikbaar advies uit en adviseert over de implementatie van het gekozen ontwerp in een organisatie en let daarbij op kwaliteit, haalbaarheid (‘design to budget’) en de juridische en organisatorische consequenties .
A3 (niveau 3): De CMD’er doet de benodigde kennis op van het domein, zoekt relevante theorieën op en analyseert nieuwe technologische ontwikkelingen en begrijpt de mogelijkheden hiervan om het complexe probleem op te lossen
- De student:werkt zich adequaat in, in het domein van een specifieke onderzoeksvraag.
B2 (niveau 3): De CMD’er genereert een creatief concept voor een digitaal interactief product en verantwoord deze op basis van de opgedane kennis, de ideeëngeneratie en de probleemcontext
De student:
- ontwerpt een innovatieve, interactieve en digitale oplossing voor een onderzoeksvraag of technologie door te experimenteren, evalueren en te onderzoeken.
- Verantwoordt, de tijdens het (ontwerp) proces, gemaakte keuzes in relatie tot de oorspronkelijke opdracht via coaching, presentaties en in rapportages.
De student:
- neemt verantwoordelijkheid en initiatief voor het eigen proces en aandeel in het gezamenlijke resultaat en blijft actief betrokken, ook na tegenslagen.
I1 (niveau 3): De CMD’er opereert uit zichzelf vanuit een onderzoekende houding
De student
- heeft een nieuwsgierige en ontwerpgerichte onderzoekshouding.
I2 (niveau 3): De CMD’er beheerst een palet van onderzoeksmethoden en technieken en past deze zelfstandig toe in een ongestructureerde complexe context
De student:
- komt zelfstandig tot een keuze uit diverse generatieve en evaluatieve onderzoeksmethoden en doorloopt daarmee de ontwerpcyclus.
Inhoud
In het Project Innovatiewerkplaats gaat de student op basis van de ontwerpgerichte onderzoekscyclus, met input van (UCD) en het ontwerpen (Co-creatie) met de mens, aan de slag met een meer of minder concrete ontwerpvraag of een kans in een complexe, innovatieve, interactief technologische context. In deze leeromgeving ondergaat de student het samenwerken met andere studenten, onderzoekers en organisaties uit het werkveld. Via coaching zal sterk de nadruk wordt gelegd op leervragen en eigen initiatief. De student zal worden gestimuleerd om kennis te maken met nieuwe contexten en domeinen, maar zal ook andere rollen en belangen leren kennen en doorgronden. De student zal worden gestimuleerd de regie te nemen over het eigen proces en hierover proactief te communiceren en rapporteren met coaches en opdrachtgever(s). Exploreren, conceptualiseren, prototyperen en evalueren in een leeromgeving waarin het vormen van een professionele, onderzoekende en ondernemende houding wordt gestimuleerd.
De student werkt hierbij aan een professionele houding in samenwerking met opdrachtgevers , vanuit een ethisch en maatschappelijk bewustzijn.
Het project wordt verdeeld over twee periodes aangeboden waarbij de gehele toetsing in periode 2 (of 4) plaatsvindt. De werklastverdeling over de periodes is 10 in ec’s.
De student werkt hierbij aan een professionele houding in samenwerking met opdrachtgevers , vanuit een ethisch en maatschappelijk bewustzijn.
Het project wordt verdeeld over twee periodes aangeboden waarbij de gehele toetsing in periode 2 (of 4) plaatsvindt. De werklastverdeling over de periodes is 10 in ec’s.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT