Vak: Rekenvaardigheid 2 credits: 1

Vakcode
ONVA18RKV2
Naam
Rekenvaardigheid 2
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Engels
Coördinator
R.A. Hulst
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Rekenvaardigheid 2 - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau

Leeruitkomsten

Competencies:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student kan:
  • berekeningen uitvoeren ten behoeve van marktbeslissingen;
  • berekening uitvoeren ten behoeve van distributie beslissingen;
  • elasticiteitsberekeningen uitvoeren;
  • berekeningen uitvoeren ter behoeve van reclame, promotie, direct marketing en online marketing;
  • berekeningen uitvoeren ten behoeve van prijsbeslissingen.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Gedurende de vorige onderwijseenheden hebben jullie de basisvaardigheden van het rekenen (weer) onder de knie gekregen. Tevens hebben jullie gemerkt dat er in de praktijk, zowel op marketing- als op economisch gebied allerlei situaties zijn waar je beslissingen moet nemen gebaseerd op berekeningen.

In deze cursus leer je calculaties uit te voeren ondersteunend aan je marketing- en bedrijfseconomische beslissingen

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/Ondernemen of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management