Vak: Artistiek Onderzoek 5 credits: 5
- Vakcode
- DBVB21ARO5
- Naam
- Artistiek Onderzoek 5
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.A.M. Maring
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
Leeruitkomsten
Proces
• De student produceert beeldend werk overeenkomstig het aantal studiepunten dat daarvoor is opgenomen.
• De student werkt op de gegeven tijden op Minerva, daarbuiten op een zelf georganiseerde werkplek.
• De student past de Toolkit Maken correct toe en legt verbanden tussen de daarin opgenomen gebieden
• De begeleidingsgesprekken zijn verwerkt in processtappen.
• De student kan zijn/haar ontwikkeling toelichten.
• De student gebruikt het beeldprofiel in het artistieke proces en kan de keuzes daarin beargumenteren (context in Toolkit).
• En plaatst de eigen verrichtingen in die context
• De student houdt een procesboek bij.
Product
• De student is in staat om in het beeld een eigen handschrift te ontwikkelen
• Het werk toont focus op de professionele beeldende kunst/ vormgeving
• De student maakt een presentatie voor de werkbespreking waarin mogelijke verbanden en artistieke koers zichtbaar zijn .
• De student leidt zelf de evaluatie in.
• De student produceert beeldend werk overeenkomstig het aantal studiepunten dat daarvoor is opgenomen.
• De student werkt op de gegeven tijden op Minerva, daarbuiten op een zelf georganiseerde werkplek.
• De student past de Toolkit Maken correct toe en legt verbanden tussen de daarin opgenomen gebieden
• De begeleidingsgesprekken zijn verwerkt in processtappen.
• De student kan zijn/haar ontwikkeling toelichten.
• De student gebruikt het beeldprofiel in het artistieke proces en kan de keuzes daarin beargumenteren (context in Toolkit).
• En plaatst de eigen verrichtingen in die context
• De student houdt een procesboek bij.
Product
• De student is in staat om in het beeld een eigen handschrift te ontwikkelen
• Het werk toont focus op de professionele beeldende kunst/ vormgeving
• De student maakt een presentatie voor de werkbespreking waarin mogelijke verbanden en artistieke koers zichtbaar zijn .
• De student leidt zelf de evaluatie in.
Inhoud
Hoofddomein:
Eigen beeldend proces, breed onderzoek, verdieping in techniek.
Coaching door 2 docenten vaarvan1 vakdocent met een opdracht, en regelmatig door een medestudent, gebaseerd op Toolkit Maken.
Student start vanuit het werk van artistiek onderzoek jaar 2 en een vakopdracht.
Tijdens de “dunne lijn” produceert de student in beginsel onder de les op Minerva.
Student oefent regelmatig coaching op andere studenten
Onderwerpen:
Beeldend onderzoek: context, fascinatie, onderwerp ,bronnen, concept, relatie met
andere kunstenaars, voorkeur, idee, research, keuze/selectie, beeldproductie.
Beeldprofiel.
Begrippen:
Vorm, inhoud, functie, functionaliteit, betekenis, transfer, medium, materiaal, handeling.
Materiaal/techniek:
Materiaalonderzoek en toepassing volgt uit individuele keuzes in relatie tot inhoud.
Student werkt zoveel mogelijk in de werkplaatsen en/of studio’s.
Opdrachten:
Doorstart eigen artistiek onderzoek van jaar 2.
Doorstart van research.
Doorstart Beeldprofiel.
Opstart van de vakopdracht.
Coaching gesprekken over beeldend onderzoek.
Minimaal 2x invullen van Toolkit Maken.
Ondersteuning van dvd’s + catalogi van kunstenaars
Eigen beeldend proces, breed onderzoek, verdieping in techniek.
Coaching door 2 docenten vaarvan1 vakdocent met een opdracht, en regelmatig door een medestudent, gebaseerd op Toolkit Maken.
Student start vanuit het werk van artistiek onderzoek jaar 2 en een vakopdracht.
Tijdens de “dunne lijn” produceert de student in beginsel onder de les op Minerva.
Student oefent regelmatig coaching op andere studenten
Onderwerpen:
Beeldend onderzoek: context, fascinatie, onderwerp ,bronnen, concept, relatie met
andere kunstenaars, voorkeur, idee, research, keuze/selectie, beeldproductie.
Beeldprofiel.
Begrippen:
Vorm, inhoud, functie, functionaliteit, betekenis, transfer, medium, materiaal, handeling.
Materiaal/techniek:
Materiaalonderzoek en toepassing volgt uit individuele keuzes in relatie tot inhoud.
Student werkt zoveel mogelijk in de werkplaatsen en/of studio’s.
Opdrachten:
Doorstart eigen artistiek onderzoek van jaar 2.
Doorstart van research.
Doorstart Beeldprofiel.
Opstart van de vakopdracht.
Coaching gesprekken over beeldend onderzoek.
Minimaal 2x invullen van Toolkit Maken.
Ondersteuning van dvd’s + catalogi van kunstenaars
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie Minerva