Vak: Social Media en Contentcreatie credits: 5
- Vakcode
- COVB20TLS5
- Naam
- Social Media en Contentcreatie
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R. van der Heiden
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Social Media en Content creatie - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De junior communicatieprofessional:
- 2 - Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie.
- 4 - Onderzoekt de wensen en behoeften van de doelgroep en begrijpt welke contextuele (culturele) factoren van invloed zijn op het gedrag van de doelgroep.
- 7 - Selecteert geschikte kanalen en (digitale) tools om passende communicatie voor de doelgroep te kiezen.
- 8 - Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie.
Inhoud
In deze cursus ontwikkelen studenten een strategie voor de social media van een organisatie met daarbij aansluitende storylines met content. Deze strategie en storylines worden ontwikkeld aan de hand van de customer journey, de online marketing funnel met aansluitende KPI’s. De student focust op het creëren een storyline over alle fasen van de journey heen, waarbij voor elke fase verschillende soorten uitingen worden bedacht en uitgewerkt. Daarnaast zal ook Social Media in de rol van Webcare worden belicht, waarbij de student moet nadenken over de invulling van social media voor dit doeleinde. Het advies wordt gepresenteerd in de vorm van een portfolio.
Keywords: Social Media Advertising, Social Media Content, Social Touchpoints, KPI’s, Social Media Funnel, Competitive Analysis, Webcare
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT