Vak: Introductie in de Digitale Technologie credits: 15
- Vakcode
- DTVM20IDT
- Naam
- Introductie in de Digitale Technologie
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 15
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B. Barnard
- Werkvormen
-
- Intervisie
- Projectonderwijs
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Introductie in de Digitale Technologie - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student wordt beoordeeld op vijf competenties. Deze competenties worden beoordeeld met behulp van beoordelingscriteria die in de masterrubric staan.
De beoordelingscriteria per competentie zijn voor module 1:
De beoordelingscriteria per competentie zijn voor module 1:
1. Digitale Technologie | Het ontworpen eenvoudige prototype werkt. Het potentieel van het prototype om tot duurzame gedragsverandering te komen is helder benoemd. De mogelijke impact van het prototype op de samenleving is helder geschetst. Hierbij zijn de juiste bronnen en technieken benoemd. |
2. Ontwerpgericht onderzoek | Het vooronderzoek is op onderbouwde wijze uitgevoerd. In de opzet is correct geclassificeerd welke methoden en technieken relevant zijn om het prototype te evalueren. |
3. Ondernemend leiderschap | De context is helder vertaald in een trendanalyse voor het te ontwikkelen digitale prototype. Er is navolgbaar geanalyseerd welke mensen en middelen betrokken zijn in het ontwerpproces. Hierbij zijn de juiste bronnen en technieken toegepast. |
4. Communicatie en disseminatie | Experimenteert met diverse communicatiemiddelen om de opgedane kennis uit het ontwerpproces helder te communiceren naar enkele stakeholders. |
5. Verantwoordelijkheid | Geeft actief vorm aan het leerproces door relevante leeractiviteiten voor te stellen en uit te voeren. Vraagt feedback aan anderen en beschrijft de leerprestaties met algemene sterke en zwakke punten. |
Inhoud
In deze module maakt de student kennis met digitale technologie als middel voor duurzame gedragsverandering. De module start met een hackaton waarbij de student in een korte tijd een praktijkvraagstuk dient op te lossen. Op basis van de uitkomsten van de hackaton ontwikkelt de student een eigen leerplan om zijn competenties verder te ontwikkelen. De student volgt workshops, online cursussen en lezingen en werkt, individueel of in teams, aan opdrachten die nodig zijn om de benodigde competenties te verwerven. De student bewijst zijn ontwikkeling aan de hand van een portfolio en criteriumgericht interview. Aan het einde van de module is de student als individu startklaar voor het dynamisch samenwerken aan digitale technologie.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT