Vak: Embedded Programmeren credits: 5
- Vakcode
- ELVP22EMP
- Naam
- Embedded Programmeren
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- P.J. Kamphuis
- Werkvormen
-
- Probleem gestuurd onderwijs
- Toetsen
-
- Embedded Programmeren - Opdracht
Leeruitkomsten
Definiƫren
De student brengt een probleem of klantbehoefte eenduidig in kaart, plaatst deze in de juiste context, raadpleegt relevante bronnen en formuleert op basis hiervan een doelstelling, probleemstelling en elektrotechnische eisen.
Ontwerpen
De student overweegt verschillende oplossingsrichtingen om tot een gedetailleerd en goed onderbouwd (elektro)technisch product of proces, of een (elektro)technische dienst te komen. Daarbij baseert hij/zij zich op het programma van eisen en maakt gebruik van passende ontwerpmethodieken. Tevens houdt de student rekening met maatschappelijke belangen en engineeringstandaarden.
Realiseren
De student realiseert en valideert een (prototype van een) product, dienst of proces op basis van een (elektro)technisch ontwerp. Daarbij maakt hij/zij passend gebruik van materialen, technieken en instrumenten.
Inhoud
Uit de definitiefase stelt de student een grafische representatie op van het algoritme, die begrijpelijk is voor de opdrachtgever en programmeur. Deze representatie dient als tussenstap voor het coderen.
Bij het coderen (de realisatie van het programma) op basis van het algoritme, ziet de student erop toe dat er een eenduidige relatie is tussen het algoritme en het coderen.
Tot slot test de student de codering aan de hand van voorbeelden, zogenaamde use cases, die gedefinieerd zijn bij de opdracht.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Engineering