Vak: Communicatie: Engels credits: 5
- Vakcode
- ORVP21COE
- Naam
- Communicatie: Engels
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J. de Vries
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Communicatie: Engels - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competenties:
De student:
- Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
- Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
- Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
- Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
- Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
- Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
- Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
- Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
- Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep
De student:
- kan in het Engels informatie voor het eigen studentenbedrijf vergaren middels zakelijke telefoongesprekken en zakelijke e-mails (10.1, 10.2);
- houdt tijdens het zakelijke telefoongesprek en de zakelijke e-mail rekening met de doelgroep, toon en formeel taalgebruik (10.1, 10.2);
- past het format correct toe tijdens het schrijven van een zakelijke e-mail (10.1);
- past woordenschat en basisgrammatica correct toe, zodat zowel de mondelinge als de schriftelijke communicatie effectief is (10.1).
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
Communicatie Engels is verdeeld over blok 2 en blok 3. Bij dit vak leer je Engels te gebruiken in een professionele, zakelijke context. We gaan focussen op doelgroep, toon en formeel taalgebruik. Gedurende blok 3 doen we dit aan de hand van de business e-mail en telephone conversation, waarbij er tijdens de lessen aandacht wordt besteed aan schrijf- en spreekvaardigheid, woordenschat, en het op de juiste manier benaderen van de doelgroep. Je leert effectief schriftelijk en mondeling communiceren in een internationale, zakelijke omgeving.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
Verplicht onderdeel voor studenten opleiding/major ORM
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Inleidend
Inhoud:
Communicatie Engels is verdeeld over blok 2 en blok 3. Bij dit vak leer je Engels te gebruiken in een professionele, zakelijke context. We gaan focussen op doelgroep, toon en formeel taalgebruik. Gedurende blok 3 doen we dit aan de hand van de business e-mail en telephone conversation, waarbij er tijdens de lessen aandacht wordt besteed aan schrijf- en spreekvaardigheid, woordenschat, en het op de juiste manier benaderen van de doelgroep. Je leert effectief schriftelijk en mondeling communiceren in een internationale, zakelijke omgeving.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
Verplicht onderdeel voor studenten opleiding/major ORM
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance