Vak: Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie praktijk: Sturing & Uitvoering credits: 1
- Vakcode
- PHLM19KGFT4-P
- Naam
- Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie praktijk: Sturing & Uitvoering
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- E. Kolenbrander-Germs
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Praktijktoets - Vaardigheidstoets
- Pscribe - Opdracht
Leeruitkomsten
Voor de cursus Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie 1 t/m 7 zijn de leeruitkomsten geformuleerd op basis van vier van de zeven CanMeds beroepsrollen, namelijk:
Medisch Deskundige:
Medisch Deskundige:
- Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medisch deskundige naar behoren te kunnen vervullen.
- Als medisch deskundige voert de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, zelfstandig het diagnostisch proces uit.
- Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
- Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.
- De student kan in het kader van een medisch consult binnen een onderwijsleersituatie zelfstandig de gegevens uit een anamnese en vervolg Onderzoek vastleggen in een papieren- en/of digitaal dossier.
- De student kan, in het kader van een medisch consult, zelfstandig in voor de patiënt begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie de uitkomsten van het medisch onderzoek bespreken.
- Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
- De student is in staat relevante nieuwe ontwikkelingen en inzichten die van invloed zijn op zijn beroepsuitoefening ten behoeve van gezondheidsgerichte, integrale zorgverlening, op waarde te schatten.
- De student is in staat relevante nieuwe ontwikkelingen en inzichten die van invloed zijn op zijn beroepsuitoefening, in te zetten ten behoeve van gezondheidsgerichte, integrale zorgverlening.
- De student kan zelfstandig in het kader van geïndiceerde en/of zorg gerelateerde preventie, het behandelproces uitbreiden teneinde de gezondheid van de patiënt te bevorderen.
- De student kan op een ethisch verantwoorde manier zelfstandig professioneel handelen conform de voor de beroepsgroep geldende medische, juridische en professionele verplichtingen.
- De student kan benoemen welke sterke en zwakke kanten m.b.t. zijn professionele handelen bij zelfreflectie aan het licht zijn gekomen.
Inhoud
De cursus Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie maakt naast het vak Gedrag en Communicatie onderdeel uit van de leerlijn Medisch Handelen. In deze cursus PHLM19KGFT4-P "Sturing & Uitvoering" staan veelvoorkomende neurologische patiëntproblemen centraal. Deze patiëntproblemen vormen het uitgangspunt voor het aanleren van het medisch-diagnostisch proces. Via colleges en werkgroepen leren studenten klinisch redeneren en handelen. Dit is inclusief het logisch beredeneerd kunnen samenstellen en uitvoeren van een farmacotherapeutisch behandelplan.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies