Vak: Marketing & Strategy credits: 3

Vakcode
POVB16054
Naam
Marketing & Strategy
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
3
Taal
Nederlands
Coördinator
G.M. Jonker
Werkvormen
  • Action learning
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Werkcollege
Toetsen
  • Marketing & Strategy - Opdracht

Leeruitkomsten

2.1.1 De student herkent organisatievormen, licht mogelijke invloed van maatschappelijke ontwikkelingen op de organisatie en het productontwikkelingsproces toe en ontwikkelt ondernemerschap onder (sturende) begeleiding.
2.2.2 De student laat mogelijke marketingstrategieën voor een product passend bij de organisatie zien (indien nodig onder begeleiding).
2.3.2 De student herkent behoeften van verschillende doelgroepen vanuit mens- / bedrijfsperspectief en beredeneert welke productstrategie past bij de organisatie (indien nodig onder begeleiding).
5.4.2 De student onderzoekt of belevingseffecten aan zullen sluiten bij productgebruik (fysiek, sensorisch, cognitief) (indien nodig onder begeleiding).

Inhoud

Deze cursus gaat in op kennis en inzichten op het terrein van ontwikkeling van positionering van product en merk, toekomstscenario’s en businessmodellen. Het programma geeft inzichten van bijbehorende vakgebieden en geeft inzicht in de complexiteit en samenhang bij organisaties.
 
In deze cursus leert de student de tien paradigma’s (2.4) te verdiepen tot toekomstscenario’s. Niet meer een product, maar de mens die het product gebruiken gaat, is leidend in de ontwikkeling. In deze cursus gebruiken we state of the art literatuur om hierin te onderwijzen. De student gaat in het project de theorie ook toepassen en kan de toekomstscenario’s gebruiken als marketingcontext voor de positionering van het product.

Naast inhoudelijke aspecten komen creativiteit, het realiseren van toekomstscenario’s en overtuigingskracht aan de orde die leiden tot productontwikkeling. De student gaat in het project de theorie ook toepassen.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Engineering