Vak: Designers Professional Identity II credits: 5
- Vakcode
- POVP22DPI2
- Naam
- Designers Professional Identity II
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- G.M. Jonker
- Werkvormen
-
- Onderwijs
- Toetsen
-
- Designers Professional Identity II - Opdracht
Leeruitkomsten
Je leert om je bewust te zijn van je eigen kwaliteiten en potentieel om zo je verbindende en adviserende rol als toekomstig IPO-ingenieur uit te voeren. In het kader van deze rol: - kies je vanuit zelfsturing voor invulling van eigen ontwikkeling en maak je overwogen en afgestemde persoonlijke (studie)keuzes. - werk je vanuit (ethische) denkkaders en leer je, waar nodig denkkaders los te laten. - krijg je een goed beeld van mogelijke beroepsvarianten die als toekomstige ontwerper bij jou zouden passen in het kader van je eigen profilering. |
Inhoud
In dit semester werk je verder aan je ‘Designer’s Professional Identity’ (DPI), oftewel je professionele vaardigheden en je persoonlijke ontwerpersidentiteit.
Je zet je in semester 1 ingezette persoonlijke projecten door.
Verder voer je acties uit (op basis van je reflecties en daarvan afgeleide leerdoelen) om nog beter te functioneren als toekomstig ontwerper.
De focus in dit semester ligt op de volgende 2 topics: werken met (ethische denkkaders) en deze ook kunnen loslaten, indien nodig, en het doen van beroepsoriëntatie in het kader van je eigen profilering.
Samen met medestudenten, docenten en andere samenwerkingspartners werk je samen aan deze topics om je persoonlijke skills te verbeteren en richting te bepalen hoe je verder wil in jaar 2.
In een persoonlijk ontwikkelingsportfolio hou je je eigen voortgang (acties, feedback, inzichten en leerwensen) bij.
Je zet je in semester 1 ingezette persoonlijke projecten door.
Verder voer je acties uit (op basis van je reflecties en daarvan afgeleide leerdoelen) om nog beter te functioneren als toekomstig ontwerper.
De focus in dit semester ligt op de volgende 2 topics: werken met (ethische denkkaders) en deze ook kunnen loslaten, indien nodig, en het doen van beroepsoriëntatie in het kader van je eigen profilering.
Samen met medestudenten, docenten en andere samenwerkingspartners werk je samen aan deze topics om je persoonlijke skills te verbeteren en richting te bepalen hoe je verder wil in jaar 2.
In een persoonlijk ontwikkelingsportfolio hou je je eigen voortgang (acties, feedback, inzichten en leerwensen) bij.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Engineering