Vak: Domein Professionele en persoonlijke groei 11 credits: 5

Vakcode
CEVB23MCMPPG11
Naam
Domein Professionele en persoonlijke groei 11
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
M. Bulten
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • CRM 11 - Overige toetsing
  • PPG-skills 11 / majorspecifiek - Overige toetsing
  • PPG-skills 11 / reflecteren 2 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken

 

Leeruitkomsten Onderdeel Professionele identiteit:

De student kan zijn zelf regulerend vermogen benoemen en toepassen en hierop reflecteren.
 

Leeruitkomsten Onderdeel MCM Vrije ruimte:

  • De student is zelfbewust, reflecteert op eigen gedrag en neemt verantwoording voor eigen handelen
  • De student formuleert leerbehoeften en SMART leerdoelen en koppelt dit aan actieplannen 
  • De student zoekt situaties om te leren, durft risico’s te nemen en de comfortzone te verlaten 
  • De student past het gedrag zo nodig aan op basis van feedback en inzichten 

Inhoud

Onderdeel Professionele identiteit

Niveau
:
Inleidend

Inhoud:
In de workshop Professionele Identiteit werk je in twee dagdelen aan je professionele identiteit. Via voorbereiding en input tijdens de workshop kom je tot bouwstenen die leiden tot een ontwerp. Uiteindelijk presenteer je dit ontwerp aan elkaar. 
 
Studiemateriaal:
Wordt tijdens de workshop meegedeeld. 


Onderdeel MCM Vrije ruimte 

Niveau:
Inleidend of verdiepend

Inhoud:
Je bent nu al ruim over de helft van je studie. Je hebt allerlei kennis en ervaring opgedaan op het gebied van marketing en communicatie. Welke talenten van jezelf wil je nog beter ontwikkelen? Welke ervaring (of kennis) mis je nog en zou je graag nog willen opdoen? Wil je meer je creatieve kanten ontwikkelen, of juist meer doen met data? En wat heb je hiervoor nodig?  In dit onderdeel ga je je eigen leerplan opstellen en met je persoonlijke leerdoelen aan de slag. Denk aan een ministage, een cursus, interviews met professionals of eigen onderzoek. Tijdens coachinggesprekken en een (portfolio)presentatie laat je je ontwikkeling en de resultaten zien.

Studiemateriaal:
Op basis van je leerplan bepaal je zelf welk studiemateriaal nodig is.

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance