Vak: Domein Marketing 3 credits: 5

Vakcode
CEVP21MKT3
Naam
Domein Marketing 3
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
J.K. Hoekstra
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • Marketing 3 / online marketing - Overige toetsing
  • Project / marketinggame - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
Marketinggame:
Door het behalen van deze leeruitkomst kan de student effectief deelnemen aan marketinggames, marketingkennis toepassen op praktijksituaties en geïnformeerde beslissingen nemen op basis van gegevens en marktinzichten. De student ontwikkelt kritisch denken, teamwerk en communicatievaardigheden die essentieel zijn voor succes in marketing gerelateerde functies binnen uiteenlopende bedrijfsomgevingen.

Online marketing:
Door het behalen van deze leeruitkomst is de student in staat om effectieve online marketingstrategieën te ontwikkelen en implementeren, online marketingactiviteiten uit te voeren en resultaten te analyseren. De student kan online kanalen effectief benutten om de online aanwezigheid van een organisatie te versterken en waardevolle bijdragen te leveren aan het behalen van marketingdoelstellingen. Deze vaardigheden stellen de student in staat om succesvol te zijn in digitale marketingrollen en zich aan te passen aan de voortdurend veranderende online omgeving.

 

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud
Dit vak zal in studiejaar 2021-2022 voor het eerst worden aangeboden en is op dit moment in ontwikkeling. De inhoud van dit vak zal voor de start op Blackboard verschijnen.
 
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course