Vak: Ontwerp van digitale technologie voor gedragsverandering 2 credits: 10

Vakcode
DTVM23OG2
Naam
Ontwerp van digitale technologie voor gedragsverandering 2
Studiejaar
2023-2024
ECTS credits
10
Taal
Nederlands
Coördinator
M. van Oostrom
Werkvormen
  • Intervisie
  • Projectonderwijs
  • Werkcollege
Toetsen
  • Ontwerp van digitale technologie voor gedragsverandering 2 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De leeruitkomsten die worden beoordeeld in deze module zijn:
1. Digitale Technologie
  • De student ontwikkelt effectieve digitale technologie dat als doel heeft duurzame gedragsverandering te realiseren bij de gebruiker.
  • De student schat de gevolgen in van digitale technologie voor een gebruiker, organisatie en samenleving.
2. Ontwerpgericht onderzoek
  • De student organiseert zelfstandig het ontwerpproces van digitale technologie.
  • De student voert ontwerpgericht onderzoek uit en reflecteert kritisch op toegepaste onderzoeksmethodes.
  • De student vertaalt kennis en inzicht vanuit eigen onderzoek naar andere praktijkcontexten.
   
4. Communicatie en disseminatie
  • De student deelt opgedane kennis met de buitenwereld op meerdere manieren en vindt daarbij de juiste taal, toon en stijl.
5. Verantwoordelijkheid
  • De student identificeert relevante leeractiviteiten binnen en buiten het onderwijsprogramma.

 

Inhoud

In deze module leert de student om digitale technologie te realiseren en evalueren die op langere termijn van meerwaarde is voor de beoogde doelgroep. De student realiseert digitale technologie voor duurzame gedragsverandering in de vorm van een onderbouwd prototype. Daarvoor maakt de student zich kennis eigen van werkzame mechanismes op het gebied van gedragsverandering en mens-machine interactie en past deze toe. Daarnaast zet de student in deze module een evaluatieonderzoek op en voert deze uit om daarmee een concrete toepassing van digitale technologie gericht op gedragsverandering te evalueren.
De student volgt de workshops aangevuld met online materiaal en werkt individueel aan opdrachten om de benodigde competenties te verwerven en te demonstreren. De student toont de eigen ontwikkeling aan door middel van een portfolio en een bijbehorend criteriumgericht interview.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT