Vak: Het inleven en begrijpen van het innovatie ecosysteem credits: 15
- Vakcode
- MIVB22MOD21
- Naam
- Het inleven en begrijpen van het innovatie ecosysteem
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- 15
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Gubler
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Toetsen
-
- Portfolio assessment - Assessment
Leeruitkomsten
1. De student voert voor een organisatie in zorg en welzijn een integrale analyse uit . | |||||||||||||
2. De student legt op open en nieuwsgierige wijze contact middels diverse methodieken passend bij Design Thinking met verschillende gebruikers en achterhaalt behoeften van gebruikers. | |||||||||||||
3. De student begrijpt wederzijdse beïnvloeding tussen personen en in groepen, kan interactiepatronen hierin duiden met behulp van theoretische modellen en geeft betekenis aan het eigen gedrag binnen de interactie. | |||||||||||||
4. De student vormt een kritische eigen mening middels het afwegen van verschillende bronnen en rich practices en onderbouwt zijn mening richting anderen. | |||||||||||||
Inhoud
In de eerste module van het tweede studiejaar van de opleiding Management in de Zorg staat het in kaart brengen van het eco systeem centraal. Gedurende deze module breng je het ecosysteem van de opdrachtgevende organisatie in kaart. Dit doe je door modelmatige analyses te maken van zowel de interne als externe omgeving. Door middel van het Business Model Canvas maak je de specifieke (innovatie) vraag van de opdrachtgever inzichtelijk. Dit leidt tot een presentatie aan de opdrachtgever waarbij zowel het proces als de resultaten aangaande de vraagarticulatie aan bod komen. Alle opdrachten worden vervolgens verzameld in het portfolio en daarop volgt een analyse, conclusie en reflectie.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies