Vak: Principes van leeromgeving credits: 5
- Vakcode
- PBDM16LOCT
- Naam
- Principes van leeromgeving
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.A. Pruim
- Werkvormen
-
- Individueel
- Opdracht
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Principes leeromgeving - Overige toetsing
Leeruitkomsten
In deze module staan Programma-leeruitkomst (PLU) 1, 3 en 6 centraal. De focus ligt bij deze opdracht op PLU 6, PLU 1 en 3 komen zijdelings aan bod.
Programma-leeruitkomst 1:
De masteropgeleide levert een originele bijdrage aan het onderwijs door het integreren van multidisciplinaire vakinhouden tot innovatief talentkrachtig onderwijs. |
Programma-leeruitkomst 3:
De masteropgeleide ontwerpt innovatief geïntegreerd en talentkrachtig onderwijs op basis van praktijkgericht onderzoek. |
Programma-leeruitkomst 6
De master ontwerpt praktijkonderzoek op het gebied van onderwijs , voert dit uit, presenteert de onderzoeksresultaten op een systematische en overzichtelijke wijze en creëert op basis van de resultaten innovaties in zijn beroepsomgeving |
Inhoud
Om een talentkrachtig onderwijsontwerp (de leeromgeving) te kunnen ontwerpen die recht doet aan de diversiteit van jouw leerlinggroep, leer je praktijkgericht ontwerponderzoek methodisch en planmatig in te zetten. Dat leer je door hoor/werk-colleges over ontwerponderzoek en de onderzoeks- en ontwerptechnieken toe te passen in jouw ontwerpproces om de leeromgevingte verrijken.Waar in de beroepsopdracht het ontwerp centraal staat, staat bij deze opdracht de het onderzoek centraal. Deze onderwijseenheid rond je af met een duidelijke en navolgbare beschrijving van je onderzoek voor de wetenschappelijke praktijk.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Pedagogische Academie