Vak: Principes van interactie credits: 5
- Vakcode
- PBDM21INCT
- Naam
- Principes van interactie
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- C.H. Geveke
- Werkvormen
-
- Individueel
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Interactie - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Programma-leeruitkomst 2:
De masteropgeleide creëert een leerklimaat dat bijdraagt aan gezond opgroeien, waarin de
leerlingen zich via hun natuurlijke nieuwsgierigheid optimaal kunnen ontwikkelen
Programma-leeruitkomst 5:
De masteropgeleide organiseert talentmomenten in een complexe klassensituatie met grote
diversiteit en maakt daarbij gebruik van dynamiek in de groep
Programma-leeruitkomst 6:
De masteropgeleide ontwerpt praktijkonderzoek op het gebied van onderwijs , voert dit uit,
presenteert de onderzoeksresultaten op een systematische en overzichtelijke wijze en creëert op
basis van de resultaten innovaties in zijn beroepsomgeving .
De masteropgeleide creëert een leerklimaat dat bijdraagt aan gezond opgroeien, waarin de
leerlingen zich via hun natuurlijke nieuwsgierigheid optimaal kunnen ontwikkelen
Programma-leeruitkomst 5:
De masteropgeleide organiseert talentmomenten in een complexe klassensituatie met grote
diversiteit en maakt daarbij gebruik van dynamiek in de groep
Programma-leeruitkomst 6:
De masteropgeleide ontwerpt praktijkonderzoek op het gebied van onderwijs , voert dit uit,
presenteert de onderzoeksresultaten op een systematische en overzichtelijke wijze en creëert op
basis van de resultaten innovaties in zijn beroepsomgeving .
Inhoud
Om de beroepsopdrachten uit te kunnen voeren, zijn nieuwe begrippen, concepten, inzichten en vaardigheden nodig. Deze worden aangeboden via online media, literatuur en colleges om de cognitieve ontwikkeling te ondersteunen die bijdraagt aan het ontwikkelen van de competenties.
Tijdens de colleges krijg de student nieuwe informatie en inzichten aangeboden aan de hand van casuïstiek. Deze nieuwe informatie en inzichten verwerkt de student door het bestuderen en bespreken van de theorie, literatuur en de aangereikte voorbeelden. Deze worden met elkaar vergeleken en conclusies uit getrokken. De student past de nieuwe inzichten en informatie toe bij het uitwerken van de bijbehorende opdrachten. De collegereeks wordt afgerond met een casustoets.
De volgende theoretische concepten komen in deze module aan de orde: Visie op talent, theorie van Complexe Dynamische Systemen (CDS), Interactievaardigheden (ruimte, structuur,flexibele ondersteuning), Interactietheorie (o.a. over vragen stellen), Principes van talentenkracht, Nieuwsgierigheid, Betrokkenheid, Autonomie, Zelfregulatie, Scaffolding, Talentmoment.
Tijdens de colleges krijg de student nieuwe informatie en inzichten aangeboden aan de hand van casuïstiek. Deze nieuwe informatie en inzichten verwerkt de student door het bestuderen en bespreken van de theorie, literatuur en de aangereikte voorbeelden. Deze worden met elkaar vergeleken en conclusies uit getrokken. De student past de nieuwe inzichten en informatie toe bij het uitwerken van de bijbehorende opdrachten. De collegereeks wordt afgerond met een casustoets.
De volgende theoretische concepten komen in deze module aan de orde: Visie op talent, theorie van Complexe Dynamische Systemen (CDS), Interactievaardigheden (ruimte, structuur,flexibele ondersteuning), Interactietheorie (o.a. over vragen stellen), Principes van talentenkracht, Nieuwsgierigheid, Betrokkenheid, Autonomie, Zelfregulatie, Scaffolding, Talentmoment.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Pedagogische Academie