Vak: Healthy Ageing credits: 5
- Vakcode
- LSVX23HEALTHY
- Naam
- Healthy Ageing
- Studiejaar
- 2025-2026
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A. de Haan
- Werkvormen
-
- Gastcollege
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Healthy Ageing - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Je kent het maatschappelijk belang van healthy ageing en herkent welke factoren een rol spelen bij (het behoud van) een goede gezondheid gedurende de levensloop (healthy ageing) in een aangereikte context om in groepsverband te komen tot een relevante en onderbouwde probleemanalyse.
Je gebruikt betrouwbare (internet)bronnen en wetenschappelijke literatuur om in een zelfgekozen context binnen het thema Healthy Ageing aan de hand van geïdentificeerde (risico)factoren een probleemanalyse op te stellen en daarop gebaseerd een verbeterplan te ontwerpen om deze (risico)factoren voor een specifieke doelgroep te veranderen en je presenteert deze analyse en het verbeterplan aan medestudenten.
Je beoordeelt aan de hand van het Korthagen reflectiemodel of het verbeterplan goed is doorlopen en beschrijft en reflecteert op het (leer)proces in een reflectieverslag om inzicht te krijgen in de effectiviteit van het proces en de leeropbrengst.
Bij het doorlopen van de opdrachten tijdens deze module maak je zelf een planning en zorg je dat in de samenwerking met andere studenten de planning doelgericht en efficiënt wordt uitgevoerd door de voortgang te evalueren en waar nodig bij te sturen, helder te communiceren en afspraken te beheren en na te komen.
DAS competenties
| Competentie | Niveau (I-IV) |
| Onderzoeken | I |
| Experimenteren |
|
| Ontwikkelen |
|
| Beheren |
|
| Adviseren | I |
| Instrueren | Begeleiden | Doceren | Coachen | I |
| Leidinggeven | Managen | I |
| Zelfsturing | I |
Inhoud
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Life Science & Technology