Operationeel Leiderschap in Performing Arts
Programmabeschrijving
Een afgestudeerde van de Master OLPA werkt vanuit een analytische, onderzoeksgerichte en innovatieve houding binnen diverse contexten aan de verbetering van kwaliteit van (educatieve) Performing Arts producten en geeft daartoe effectief sturing aan de professionals die aan deze producten een bijdrage leveren. Hiernaast zal hij diverse rollen vervullen op zowel inhoud (kwaliteit) als proces (leidinggeven en begeleiden) en te maken krijgen met doelen op zowel individueel-, team- als organisatieniveau.
Leeruitkomsten
Artistiek vermogen
Toetst vanuit artistiek inzicht in en visie op het (inter)nationale Performing Arts domein of een onderwijsprogramma of product aan de gewenste artistieke kwaliteit voldoet.
Leidinggevend Vermogen
Toont ethisch leiderschap en schakelt daarbij autonoom tussen de rollen van leider, kwaliteitsbewaker en coach en stuurt een divers multidisciplinair team effectief aan binnen producties of opleidingsprogramma’s.
Interpersoonlijk en Communicatief vermogen
Brengt bevindingen en conclusies (alsmede de kennis, motieven en overwegingen die hieraan ten grondslag liggen) duidelijk en ondubbelzinnig over aan externe en/of interne stakeholders, specialisten en niet specialisten en toont sensitiviteit voor zijn positie en verhouding tot anderen.
Ondernemend en Organiserend vermogen
Anticipeert gedurende het uitvoeringsproces adequaat op kansen en risico’s voor de organisatie of het product en organiseert autonoom tactische en operationele plannen en oplossingen.
Kritisch-reflectief en onderzoekend vermogen
Identificeert en analyseert complexe beroepssituaties en vraagstukken van een (educatief) Performing Arts product of proces om vanuit onderzoeksbevindingen, theoretische inzichten en eigen analyses tot creatieve en innovatieve oplossingen te komen.
Operationeel Leiderschap in Performing Artscredits
Jaar 1
30
-
-
Leiderschap & Organisatie
15
Jaar 2
30
-
Onderzoek & Kwaliteit / Leiderschap & Organisatie 1
15
-
Onderzoek & Kwaliteit / Leiderschap & Organisatie 2
15