Vak: Online Marketing credits: 4

Vakcode
CMVB19KEU2
Naam
Online Marketing
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
4
Taal
Nederlands
Coördinator
C.J.A.C. Kox
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Practicum / Training
Toetsen
  • Online Marketing - Overige toetsing

Leeruitkomsten

A3. De CMD’er doet kennis op van het domein, zoekt relevante theorieën op en analyseert technologische ontwikkelingen en begrijpt de mogelijkheden hiervan om het gestructureerde probleem op te lossen.
D1. De CMD’er past meerdere evaluatiemethoden toe tijdens het ontwerpproces.
G1. De CMD’er beheerst complexe communicatievormen en kan de meerwaarde van een innovatie/product op toelichten.

Inhoud

Keuzemodule Online Marketing 
Het vakgebied van online marketing schuurt tegen het vakgebied waarin de CMD'er gaat werken aan. Sterker nog, je kunt prima aan de slag met jouw CMD profiel binnen een aantal functies bij (online) marketing bureaus. Aan de hand van een zevental colleges en twee gastcolleges ga je als student aan de slag met de materie met betrekking tot online marketing. De inhoud van de colleges is zo weergegeven dat je de opgedane kennis direct toepast in een, door jou, opgezette e-commerce omgeving.

Na succesvolle afronding van de keuzemodule:
- De student begrijpt het speelveld van online marketing en weet welke rol online media hierin kunnen bijdragen.
- De student kent verschillende methodes en technieken met betrekking tot Online Marketing en weet deze in te zetten op basis van een strategisch Online Marketing Advies.
- De student weet hoe hij/zij resultaten dient te meten van de uitgezette Online Marketing strategie en weet duiding te geven aan deze resultaten.
- De student presenteert de uitkomsten van de resultaten in een overtuigende wijze en ondersteunt dit met een daartoe geschikt middel.

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT