Vak: Fysiotherapeutisch zorg Neurorevalidatie 1 theorie credits: 5
- Vakcode
- FYVP18FTNT
- Naam
- Fysiotherapeutisch zorg Neurorevalidatie 1 theorie
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.A. Kranenburg
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- FT-zorg Neuroreval1t - Mondeling
Leeruitkomsten
1CD-FH. 24. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een enkelvoudig perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 25. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
1CD-FH. 166. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een enkelvoudig perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 167. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
1CD-FH. 261. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een enkelvoudig perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 262. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 25. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
1CD-FH. 166. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een enkelvoudig perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 167. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
1CD-FH. 261. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een enkelvoudig perifeer neurologisch probleem.
2CD-FH. 262. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een zorggerelateerd preventieplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
Inhoud
De variatie van verschijnselen bij patiënten met neurologische problematiek is zeer groot. Patiënten met overeenkomstige diagnoses vertonen zeer wisselende klinische beelden. Om tijdens de beroepsbeoefening adequaat en patiënt specifiek te kunnen onderzoeken en behandelen, is voor de fysiotherapeut een brede kennis van de neurologie onontbeerlijk. De kwaliteit van het klinisch redeneren, valt en staat met de mate waarin de professional inhoudelijk op de hoogte is van de problemen van de cliënt. Door binnen het onderwijs aan te sturen op kennis en inzicht in aspecten van centraal en perifere neurologische problematiek, wordt professionele groei beoogd van de fysiotherapeut in opleiding.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies