Vak: Innovatie in zorg en welzijn credits: 15
- Vakcode
- MIVP22MOD14
- Naam
- Innovatie in zorg en welzijn
- Studiejaar
- 2023-2024
- ECTS credits
- 15
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B. Schoonbeek
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Toetsen
-
- Portfolio assessment - Portfolio assessment
Leeruitkomsten
Leeruitkomsten module 1.4
Leeruitkomst 1.4.1.
De student kan de belangrijkste innovatieve (internationale) ontwikkelingen in zorg en welzijn benoemen.
Leeruitkomst 1.4.2.
De student erkent de ethische vragen en dilemma’s rondom zorg en technologie en reflecteert hierop in een kritische beschouwing over dit onderwerp in de vorm van een innovatieve paper of presentatie.
Leeruitkomst 1.4.3.
De student kan theorie over wensen en behoeften van burgers (waarde creatie) bij een innovatie toepassen.
Leeruitkomst 1.4.4.
De student presenteert op overtuigende wijze een "visie" op de toekomst van zorg en welzijn en geeft daarbij een beeld hoe en waaraan de student een bijdrage wil leveren, voor een specifiek publiek.
Leeruitkomst 1.4.5.
De student kan het zelfonderzoek met 360 graden feedback onderbouwen en daarbij kwaliteiten en persoonlijke ontwikkelpunten erkennen. De student formuleert passende leerdoelen en geeft met behulp van deze reflectie vorm aan de professionele ontwikkeling.
Leeruitkomst 1.4.1.
De student kan de belangrijkste innovatieve (internationale) ontwikkelingen in zorg en welzijn benoemen.
Leeruitkomst 1.4.2.
De student erkent de ethische vragen en dilemma’s rondom zorg en technologie en reflecteert hierop in een kritische beschouwing over dit onderwerp in de vorm van een innovatieve paper of presentatie.
Leeruitkomst 1.4.3.
De student kan theorie over wensen en behoeften van burgers (waarde creatie) bij een innovatie toepassen.
Leeruitkomst 1.4.4.
De student presenteert op overtuigende wijze een "visie" op de toekomst van zorg en welzijn en geeft daarbij een beeld hoe en waaraan de student een bijdrage wil leveren, voor een specifiek publiek.
Leeruitkomst 1.4.5.
De student kan het zelfonderzoek met 360 graden feedback onderbouwen en daarbij kwaliteiten en persoonlijke ontwikkelpunten erkennen. De student formuleert passende leerdoelen en geeft met behulp van deze reflectie vorm aan de professionele ontwikkeling.
Inhoud
Nadat in module 1 is ingegaan op de uitdagingen binnen zorg en welzijn, in module 2 is ingezoomd op organisaties en de mens achter de patiënt en in module 3 de veranderende maatschappij centraal stond, gaat module 4 in op innovatie. Hiermee wordt bedoeld om op innovatieve en ondernemende wijze te kijken naar mogelijkheden in zorg en welzijn, mede gebaseerd op de uitdagingen die de sectoren treffen. Hiervoor kijken we naar de actuele en toekomstige ontwikkelingen in zorg en welzijn, waarbij ook aandacht is voor de ethische aspecten.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies